پمپ های وکیوم (خلاء ساز)

پمپ وکیوم (خلا ساز) – پمپ دیافراگمی

 

نکته مهمی که در پمپ وکیوم Becker باید به آن توجه داشت این است که، از روغن و فیلتر پمپ خلاء بیش از حد معین شده، استفاده نشود، در صورت عمل نکردن به این نکته، پمپ و اورینگ و تیغه های داخل آن، آسیب خواهند دید.

تولید کننده خلاء با صرفه جویی در انرژی و کاهش 90 درصدی مصرف هوا دارای پرشر سوئیچ دیجیتالی وکیوم برای کنترل هوا و دستیابی به کمترین مصرف هوا
◇ در زمان عدم استفاده از وکیوم مسیر ورودی هوا قطع می شود و بازده تولید خلاء نسبت به ونتوری های تک مرحله ایی بیشتر می شود به این صوری که جریان مکش 50% افزایش و میزان مصرف هوا 30% کاهش می یابد

پمپ وکیوم که به آن پمپ خلا هم می‌گویند؛ ابزاری بسیار کاربردی در صنایع مختلف است. این دستگاه که در انواع صنایع با اهداف گوناگون به کار می‌رود؛ دارای مدل‌ها و ویژگی‌های مختلفی است. شرکت صنایع واکیوم پارس به عنوان یکی از برترین عرضه‎‌کنندگان دستگاه پمپ خلا، سال‌ها است که در این عرصه مشغول فعالیت استپمپ وکیوم یا خلاء به تجهیزاتی گفته می‌شود که هوا را با فشاری کمتر از فشار اتمسفر گرفته، آن را فشرده کرده و در نهایت با فشار اتمسفر آزاد می‌کنند. از آنجا که هوا در فشار کم حجم زیادی دارد، پمپ‌ های وکیوم به ناچار مخزن بزرگی داشته و تا حدودی حجیم هستند. همانطور که از اسم آن پیداست، این کار به ایجاد یک خلاء جزئی منجر خواهد شد که برای کاربردهای صنعتی یا مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها در بسیاری از موارد برای انتقال مایعات و مواد دیگر از یک مکان به مکانی دیگر به کار گرفته می‌شوند.

در طراحی پمپ دیافراگمی یک ایده ساده حاکم است که می ‌خواهد نیروی هوای فشرده تامین شده از طریق کمپرسور های باد، فرایند پمپاژ انواع سیالات را تامین کند.

پمپ های دیافراگمی از یک صفحه منعطف و در عین حال بسیار محکم برای ایجاد یک فضای ایزوله از سمت پمپ تا مسیر جریان سیال استفاده می کند.

حضور متناوب فشار هوای فشرده در پی این صفحه که با عنوان دیافراگم شناخته می ‌شود باعث ایجاد مکش هایی متوالی در پی دهش هایی در مسیر عبور سیالات است.

به این ترتیب با شرایط پمپاژ از طریق جا به جایی مثبت است که یک پمپ دیافراگمی قادر است تا سیالات را جا به جا کند.

از آنجا که عمده مصرف پمپ های دیافراگمی برای نصب در مسیر انتقال سیالات خاص است، لذا خود پمپ نیز باید از شرایط تولید و کیفیت برتری برخوردار باشد.
پمپ دیافراگمی پمکار محصول کشور ترکیه از جمله نمونه ‌های مطرح بازار است که به خوبی می‌ تواند نیاز های انتقال سیالات خاص را مرتفع نماید.