ولت متر و آمپرمتر

ولت متر و آمپر متر

 

آمپرمتر یا آمیتر (Ammeter) بنا به تعریف ابزاری است که به منظور اندازه گیری جریان مدار استفاده می شود.واحد اندازه گیری جریان الکتریکی آمپر (A) می باشد.تجهیزاتی که جریان های کوچکتر را اندازه گیری می کنند با نام میلی آمپرمتر و میکرو آمپرمتر شناخته می شوند. عملکرد آمپرمترهای اولیه تحت تاثیر میدان مغناطیسی زمین بوده است. در اواخر قرن نوزدهم میلادی عملکرد آمپرمترها توسعه پیدا کرد به صورتی که قادر به اندازه گیری دقیق جریان سیستم های قدرت در هر وضعیتی بودند.

مولتی متر از اساسی‌ترین ابزار کار مهندسان و تعمیرکاران برق و الکترونیک است که با استفاده از آن چندین کمیت الکتریکی از جمله ولتاژ، جریان، مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی و … اندازه گیری می شود و نمایش داده می شود.

مولتی متر ها از نظر نوع کاربرد در انواع مختلف :

  • مولتی متر تابلویی
  • مولتی متر پرتابل
  • مولتی متر رومیزی

مولتی متر تابلویی همانطور که از نامش پیداست در تابلو برق ها و تابلو های فرمان مورد استفاده قرار میگیرند. برخی از مولتی متر ها بر روی ریل در داخل تابلو قرار گرفته و برخی بر روی در تابلو نصب می شوند. و پارامتر هایی از جمله ولتاژ، جریان، فرکانس و … را نمایش می دهد.

مولتی متر سه فاز مجموعه دیجیتال میکرومکس:

مجموعه مولتی متر سه فاز میکرومکس وسیله ای جهت اندازه گیری و نمایش ولتاژ، جریان، فرکانس و توان ظاهری می باشد. سیگنال ورودی این مولتی متر ولتاژ و جریان AC می باشد و دامنه اندازه گیری فرکانس 30 تا 900Hz است. کلیه محصولات میکرومکس دارای 1 سال گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. این محصول از دقت و کیفیت بالایی برخوردار است.