هیدروموتور اوربیتال

هیدروموتور اوربیتال

 

در هیدروموتور اوربیتالی حلقه دنده داخلی به طور ثابت با محفظه متصل است. و روغن ورودی از درگاه روغن روتور را مجبور می کند تا در اطراف یک نقطه مرکزی بچرخد. این نوع روتور که به آرامی می چرخد، خروجی را از طریق محور اسپلین هدایت می کند و به هیدروموتور اوربیتالی تبدیل می شود.

پس از بیرون آمدن اولین موتور مداری یا اوربیتالی، پس از چند دهه تکامل، مفهوم دیگری از موتور شروع به شکل گیری کرد. این نوع موتور مجهز به غلطک در حلقه دنده داخلی است.

موتور با گشتاور غلتک می تواند حرکت بالایی را ایجاد کند. غلتک اصطکاک را کاهش داده و کارایی را افزایش می دهد. حتی در سرعت بسیار پایین، شفت خروجی می تواند خروجی پایدار تولید کند.

با تغییر جهت جریان ورودی و خروجی، موتور به سرعت معکوس می شود و گشتاور برابر در هر دو جهت ایجاد می کند. هر سری از موتورها دارای گزینه های مختلف جابجایی برای برآوردن نیازهای سرعت و گشتاور های مختلف هستند.

در هیدروموتورهای نوع دنده ای هر چقدر سطح مقطع قسمت دنده‌ها بیشتر و بزرگ‌تر باشد یا اینکه قسمت دنده‌ها بزرگ‌تر باشد،سبب بیشتر شدن نیروی گشتاور هیدروموتور می گردد و باعث کاهش سرعت آن می‌گردد .معکوس این عمل نیز امکان پذیر می باشد.
این‌نمونه از هیدروموتورها در توان‌های مختلف قابل دسترس می‌باشد.برحسب hp- اسب بخار- kw کیلووات.

ویژگی های هیدروموتور اوربیتالی

1. توزیع جریان نهایی و جریان محوری انجام می پذیرد، ساختار ساده و جمع و جور است و دقت توزیع جریان زیاد است.

2. جفت های استاتور و روتور با دندان های خاتم سازگارند، کارایی مکانیکی بالا، عمر طولانی تحت فشار بالا.

3. بلبرینگ زاویه ای دوگانه می تواند بار شعاع و محور زیادی را تحمل کند. اصطکاک کم و کارایی مکانیکی بالا.

4. دارای مکانیزم توزیع سوپاپ پیشرفته با ویژگی های جبران سایش دقیق و اتوماتیک است.

5. موتورها مجاز به استفاده سری یا موازی هستند و هنگام استفاده سری باید به یک پورت تخلیه خارجی متصل شوند.

6. با طراحی پشتیبان غلتکی مخروطی، موتور می تواند به دلیل ظرفیت باربری شعاعی خود مستقیماً مکانیزم کار را هدایت کند.

7. دارای انواع فلنج، شفت خروجی، پورت روغن و سایر فرم های نصب و اتصال.