سیلندر استاندارد سری- DNC

سیلندر استاندارد سری- DNC

 

جک پنوماتیک یا سیلندر پنوماتیک یکی از پرکاربرد ترین موارد در صنعت پنوماتیک است.جک پنوماتیک در واقع ابزاری است که توسط نیروی باد دارای عملکرد بوده و به شکل طولی حرکت کرده و در فشار و قطرهای گوناگون تولید میشود. بااهمیت ترین قسمت هر سیستم پنوماتیک که احتیاج به ایجاد حرکت خطی دارد جک پنوماتیک است. جک های پنوماتیک دائما در معرض نوسان مقدار فشار و حرارت می باشند و این در صورتی می باشد که این عملیات معمولا در سرعت های زیاد و در زمان حرکت های رفت و برگشت صورت می گیرد. انتخاب مطلوب و نصب درست جک پنوماتیک به منظور اطمینان کامل از کارکرد صحیح از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. قطعات جک پنوماتیک اعم از بدنه یا پوسته ، پیستون، پکینگ و نیز اتصالات مربوطه می باشد که با در نظر گرفتن نوع نصب و کاربری قابل انتخاب هستند .جک های بادی در واقع با هوای فشرده شده کار میکنند.

سیلندر پنوماتیک همانطور که در توضیحات جک چهارمیل ذکر کردیم دارای انواع گوناگون است در اینجا جک DNC طرح فستو را مورد بحث قرار می دهیم تمامی خصوصیات و عملکرد جک DNC طرح فستو همانند جک چهارمیل پنوماتیک است.

تنها تفاوت یا مزیتی که جک DNC طرح فستو نسبت به جک چهارمیل دارد این است که به دلیل بدنه پروفیلی بودن استحکام بیشتری دارد و جلوی ضربه خوردن به بدنه مقاوم است در صورتی که به بدنه جک چهارمیل اگر ضربه وارد شود بدنه آسیب دیده و شفت جک حرکت نمی کند.